در تهیه این مجموعه ویدیویی تلاش بر این شده که بخشهای مورد نیاز و اصلی که برای استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس مورد نیاز است به طور کامل و با جزئیات توضیح داده شود. پنل مدیریت وردپرس طوری ساختهشده که شما بهراحتی میتوانید بخشهای مختلف وبگاهتان را تغییر دهید و نیازی به برنامهنویسی یا تجارب قبلی نخواهید داشت. برای دریافت این افزونهها میتوانید به مخزن افزونههای وردپرس مراجعه کرده و با توجه به دستهبندیها و فیلترهای موجود، افزونهی مدنظرتان را پیدا کنید.

ما امیدوار هستیم همانند آموزش های متنی وردپرس بتوانیم این آموزش های ویدیویی را به صورت ادامه دار برای شما تهیه کنیم . را حرفه ای طراحی کنیم. توضیحات : کاربر عزیز میتوانید این دوره تصویری را از طریق بخش مربوطه، به صورت دانلودی دریافت کنید. فهرست ها : در آموزش کار با وردپرس “فهرست ها ” بخش مهمی هستند که میتونید تمام دسته بندی های محتوای سایت رو به صورت لیست نمایش بدید و کاربر با کلیک روی مورد دلخواه به بخش مربوطه هدایت میشه. در این صفحه از صفحه سازهای مختلفی استفاده میشه که بسته به نوع قالب نصب شده روی ورد پرس، درخود قالب موجود هست یا باید به صورت افزونه نصب بشه .

با کلیک روی قسمت “افزودن” از بخش رسانه ها در منوی مشکی رنگ یا از بالای همین صفحه میتونید فایل های صوتی،تصویری و ویدئو رو اضافه کنید . در این بخش می تونید تمام فایل هاتون رو ببینید ،ویرایش کنید یا فایل جدید اضافه کنید. ” همه ی نوشته ها “: در این قسمت از آموزش کار با وردپرس، شما می تونید لیستی از تمام نوشته هایی روکه وارد سایت کردید ببینید و اونها رو ویرایش کنید. در وردپرس رسانهها را در دو حالت نمایش به صورت لیستی و نمایش به صورت کاشی کاری میتوانید مشاهده و مدیریت کنید. با کلیک روی دکمه ” افزودن” صفحه موجود در تصویر زیر باز میشه که لیستی از پوسته های قالب رو بهتون نمایش میده که به دلخواه انتخاب کنید ، از بالای صفحه میتونید پوسته جدیدی رو بارگذاری کنید و از باکس سمت چپ نام پوسته مورد نظرتون رو سرچ کنید . اما انتخاب قالب وب سایت شما برای نمایش محتوای سایتتان هنوز مانده است. خب. حالا به سراغ فایل وردپرس که دانلود کرده بودید بروید و آن را اکسترکت (Extract) کنید (برای این کار اگر WinRar را نصب داشته باشید، با کلیک راست و کلیک روی گزینه Extract Files فایلها از حالت فشرده خارج میشوند). برای مشاهده این بخشها کافیست به انتها صفحه فهرستها بروید و در قسمت تنظیمات منو مشخص کنید که این منوی کشویی شما کجا نمایش داده شود.

در ادامه آموزش کار با وردپرس در آینده ویدئو های کاملی جهت اموزش این بخش ها برای شما تهیه میکنیم. در ادامه مقاله آموزش کار با وردپرس به توضیح قسمت های دیگر پنل مدیریت میپردازیم تا کمک شایانی جهت ارتقاء درک سما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس باشد. هنگامیکه کاربر وارد پنل مدیریت WordPress میشود، در بالای صفحه نوار مدیریت نشان داده میشود. در صورتی که از کلمات متناسب و بجایی استفاده کنید سایت شما در اولین صفحه گوگل و در صدر قرار میگیرد و امتیاز سئو شما رو بالا میبره. اولین مطلبی که خدمتتون گفته میشه نحوه کار با قسمت پنل مدیریتی وردپرس هست.سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای یک پنل مدیریتی بسیار قدرتمند با امکانات ویژه و کافی برای طراحی یک سایت بهینه و کارآمد هست.

این صفحه دارای یک نوارپنل مشکی رنگ عمودی درسمت راست هست که کلیه آپشن های مورد نیاز شما رودر خودش داره و به سادگی میتونید از تمام بخش های اون استفاده کنید. این منوی عمودی مشکی رنگ، تمام گزینه هایی که در پنل مدیریتی وردپرس موجود هست رو نمایش میده. دکمه ایی برای کوچک کردن منوی مدیریت؛ از این قابلیت بیشتر میتوانید در دستگاههایی با صفحهنمایشهای کوچکتر استفاده کنید. با کلیک روی بخش “پوسته ها” صفحه مربوط به ایجاد تغییرات روی پوسته اصلی قالب باز میشه، در بالای صفحه دکمه ” افزودن ” رو برای بارگذاری پوسته جدید دارید و در پایین صفحه دکمه های ” سفارشی سازی ” و ” فهرست ها ” که در منوی مشکی رنگ در بخش نمایش هم قابل دسترسی هستند.

در این بخش به صفحهای هدایت میشوید که تقریباً شامل تمام اطلاعات مربوط به هستهی وردپرس کلاسها، متدها، کتابخانهها و سایر قسمتهای دیگر است. همچنین تمام صفحاتی که احتیاج به کدهای کوتاه شده ی وردپرس (شورت کد) دارند توسط برگه ها ایجاد میشن .بسیاری موارد دیگر و.. ” همه موارد رسانه ای” تمام فایل های استفاده شده در سایت را به شما نمایش میده که میتونید مجدد ازاونها استفاده کنید . به روز رسانی ها قسمتی هست که هر نسخه ی جدیدی از wordpress ، افزونه ها یا پلاگین ها و یا قالب هایی که منتشرمیشن رواعلام می کنه و از این بخش می تونید جهت به روز رسانی هر کدوم از موارد بالا اقدام کنید. برای مثال صفحات اصلی سایت هر کدوم یک برگه هستند . Contact form 7: یک افزونهی بسیار کاربردی که به شما اجازه میدهد تا با ایجاد فرمهای دلخواه خود، از کاربران بخواهید نظراتشان را به صورت ایمیل برای شما ارسال کنند. این افزونه ببش از چند میلیون بار در مخزن وردپرس دانلود و شده و در حال حاضر دارن ازش استفاده می کنند. می توانید یک عکس دیگر را درون محتوای پست خود قرار دهید ولی استفاده از یک عکس در تصویر شاخص، و یک عکس مشابه در ابتدای محتوا، جلوه ی بدی به سایت شما می دهد. مشابه توضیحاتی که در بخش “نوشته ها” داده شد، شما میتونید از قسمت “برگه ها” در منوی مشکی رنگ یا از بالای همین صفحه یک برگه جدید یا یک صفحه ویرایشی جدید برای ایجاد مطلب باز کنید.

https://wordpress.org/

https://wpbaran.ir/download-wordpress/